Webinar om bæredygtige indkøbsprocesser

Invitation til webinar om bæredygtige indkøbsprocesser gennem værktøjer fra Inventory Management

I løbet af efteråret vil Forum For Bæredygtige Indkøb afholde et webinarforløb med fokus på Inventory Management. I starten af september lægger vi ud med et opstartsmøde, som du nu har mulighed for at tilmelde dig.


Webinar modul 1: Hvad er inventory management?

Dato og tid: 8 september kl. 13.00-14.30

På dette modul gennemgår vi begrebet Inventory Management, herunder kobling til bæredygtige indkøb, rammerne for og styring af indkøb og betydning for økonomistyring.

Inventory Management er en systematisk tilgang til indkøb, opbevaring og håndtering af lager, aktiver og beholdning. Inventory Management er et redskab, der kan sætte struktur på indkøbsprocessen ved at sætte fokus på, hvad og hvornår der skal indkøbes og om indkøbet er nødvendigt fremfor at gennemføre renovering.

Indhold

  • Introduktion til begrebet Inventory Management
  • Hvilke udfordringer kan Inventory Management løse?
  • Konkrete eksempler på hvordan man kan anvende Inventory Management i praksis.

Tilmeld dig her


Webinar modul 2: Bedre beslutninger gennem Inventory Management vil finde sted: den 6. oktober kl. 9.30-11.

På dette webinar gennemgår og diskuterer vi, hvordan man kan forbedre sin indkøbsproces og økonomistyring gennem Inventory Management, herunder hvornår og hvordan det bør anvendes.

Indhold

  • Hvordan og hvornår kan Inventory Management anvendes til at strukturere indkøbsprocessen og forbedre økonomistyringen?
  • Hvem bør involveres? Centrale roller og ansvar i indkøbsprocessen i administration og forretning
  • Konkrete eksempler på organisationer, der har anvendt elementer fra Inventory Management

Tilmeld dig allerede nu her